onsdag 5 maj 2010

3 dagar kvar

i denna skola.. sitter nu med gråten i halsen och vemodiga känslor inom mig. Ikväll har vi haft grillfest med klassen, en sista samling med hela klassen. Det är riktigt bedrövligt faktiskt.. det har inte gått helt upp för mig ännu att om 3 dagar kommer vi aldrig att vara den samma klassen/ gänget på skolan längre. Men jag börjar förstå det och jag har aldrig i mitt liv gruvat mig så mycket förr för att sluta en skola.
Detta år har seriöst varit det bästa året i hela mitt liv. på alla sätt och vis.
Det jag har lärt mig detta år, både musikaliskt om mig själv och om andra hade jag aldrig trott att jag skulle lära mig. Detta år har rättare sagt format mig till den person jag egentligen är ännu bättre. Jag har aldrig förr upplevt så mycket omsorg, kärlek, och vänlighet förut som jag har gjort här (förutom min familj då) ;) Jag är så glad att jag tog detta valg att komma hit i år det finns inget som hade kunnat ersätta denna plats.
Att flytta från ett ställe som har varit mitt fasta hem nu i 9 månader, att säga "hejdå" till vänner som jag har umgåtts med 24/7 i så lång tid måste vara helt gruvsamt. Jag kommer gråta floder på lördag..
Det känns som att det är så mycket som är ogjort ännu, personer jag skulle kunna lära känna ännu bättre osv.. jag är inte färdig här ännu!
Jag minns första dagen som IGÅR, och när mamma och jag höll på och packade min väska när jag skulle flytta, eller när Miili kom och överraskade mig på flygfältet i vasa morgonen jag skulle flytta hit.. det är helt sjukt. Är det verkligen färdigt nu? jag vill inte.. har inte alls lust.
Måste lägga mig nu så jag orkar upp imorgon, och så att jag slipper ligga och gråta. ;P
Måste bara säga ännu att detta året är verkligen det bästa hittills, och att jag inte ens på nära håll är samma person idag som när jag reste hit..
:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar