söndag 18 april 2010

20 dagar

har jag kvar i denna skola. Tänk det.. det gör mig så deprimerad att tänka på.. :/ kan inte förstå det, vart har året tagit vägen ? det har gått så otroligt fort. Och jag står fortfarande med dilemmat om jag ska vara miljöarbetare här nästa år eller inte.. Jag har Sagt ja till 2 olika linjer men fick ett nej på bägge eftersom de redan är fulla.. nu står det mellan dans och drama. Jag är ingen höjdare på varken skådespel eller dans.. men det handlar ju också om att lära sig. Det är så sjukt svårt att veta vad man ska göra.. har lust att vara här, men har ja lust att gå på dans eller drama, det är frågan? Om jag måste väjla så lutar det mer mot dans, men vill jag satsa ett år på det liksom? Hmm.. det skulle vara jättekul, men klarar jag det? Eller man klarar allt man vill, men vill jag det tillräckligt mycket?.. jag måste svara imorgon.
Blir helt galen med allt som sker runt omkring, allt sker så snabbt och det känns som om det enda som snurrar runt i huvudet på mig nu är förvirrning. Har ingen aning om något, inte om NÅGOT faktiskt.. Vad är det egentligen jag ska göra? Önskar bara jag kunde få ett svar på det, eller bara bli klokare på mig själv. Måste lära mig det, och att tro mer på mig själv då kanske jag skulle bli mer klok på mig också.
jag har alltid haft svårt med att ta olika val i livet. Efter högstadiet kändes det som att det tog en evighet innan jag kunde bestämma mig för vad jag skulle göra efter.. redan då hade jag musiken i tankarna och hade ingen lust som helst på gymnasiet, men visste ändå att man behövde gymnasiestudier för att komma in på högskolor.. så det blev gymnasiet. Efter gymnasiet var väl jag en av de sista att bestämma mig för vad jag skulle göra året efter alltså, detta år som är nu. Jag visste att jag ville ta ett mellanår, utomlands med musik och så blev det.. har alltid följt det jag har velat och tänker fortsätta med det men.. vad är det jag vill nu?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar