söndag 29 november 2009

Julstämning

Uuuh, nu har jag såå julstämning! Vet inte vad det egentligen beror på, för jag har haft svårt för att få julstämning i flera år nu redan första advent. Har länge längtat efter den "julkänslan" man hade som barn, men nuu är den här ! :) Kanske för att jag inte går i skolan på riktigt detta år, och inte behöver tänka på läxor/prov, utan bara konscentrerar mig på musik, jukmusikal ljus och glögg :D + att det mesta är så mysigt här! Igår t.ex saatt vi uppe till halv 3 , åt pizza och bara pratade! MYSIGT :D Idag har vi varit ca 10 st som har varit och sjungit julsånger till ett ålderdomshem och efter det fick vi glögg o pepparkakor. Jag tycker att allt sådant skapar sådan julstämning! Jag sitter faktiskt och lyssnar på carolas "Himlen i min famn" för tillfället, en av mina favorit julsånger :)

Det har ju förstås hänt en del sedan jag senast skrev blogg, som att jag har klippt och färgat håret :) En kompis på skolan är färdig utbildad frisör och helt sjukt bra att klippa o fixa med hår! Så hon har färgat mitt hår blondare o klippt riktigt cool frisyr ;) KUL :D

I fredags hade vi ett s.k rollbröllop, där alla i skolan hade varsin "hemlig" roll i bröllopet. Jag var t.ex en afro amerikans gospel-sångare tillsammans med två andra tjejer på skolan :D det var hur kul somhelst! Lägger in bilder ikväll! Så i 2 veckor före bröllppet har vi haft en liknande happening som "The bachelorette" Då en flicka här på skolan hade fått som uppgift att vara bruden i bröllopet, och skulle väjla ut 1 kille på 6 stycken som hon skulle gifta sig med. Alla 6 hade helt olika personligheter, och det var rosceremoni osv.. Det var humor! Alla var så bra att spela sina roller på bröllopet o det var riktigt kul! haha

Vad har hänt mer då... Jo vi hade en man från usa som var här och pratade i lördags. Han pratade om hur han vill att alla människor ska våga uppfylla sina drömmar! På det sättet att om man har något man tycker om att göra och har talang för redan som 13 år så ska man börja kämpa för det redan då, istället för att gå runt och tro att man inte klarar det och börjar studera till något helt annat som man tror är bättre, fast man egentligen innerst inne vill göra något annat men bara inte vågar och inte tror på att man klarar det. Han berättade om sin egen familj och hans barn, som har talanger inom film, konst osv, som har kommit otroligt långt med det eftersom han har hjälp dem att våga tro på det och hjälpte dom redan i tidig ålder. En av hans söner hade vel varit med och producerat någon film, medan hans dotter har släppt ut några barnböcker och de var då bara 19 år eller liknande.

Det var väldigt inspirerande att sitta och höra på honom. Visst fanns det ändå saker man hade annan syn på än honom, men i helhet tyckte jag han hade rätt och tycker att flera människor verkligen skulle göra och våga tro på de man innerst inne vill! :)

hmm..

det blev rikligt med innehåll i dagens blogg, men jaa.. det vad det jag hade att säga!

Lovar att lägga in bilder :D



Nu film!

Ha de

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar