torsdag 19 november 2009

soon and very soon

På söndag har vi i musiklinjen en disney-konsert inför skolan, och vem som helst utifrån! Marcus med familj skall komma på besök och se konserten så det ser jag jättemycket fram emot. :) Oj det har hänt så mycket på den senaste tiden, att jag inte har hunnit skriva av mig allt som jag vill berätta om. Förra helgen var iallafall Jag, Maren, Tonje, Ruben och Jonas körandes först till kristiansand och övernattade hos maren, för att sedan nästa dag resa vidare till Stavanger för att gå på kirk franklin konsert :) Förutom att konserten var KANON-BRA så var hela resan jättemysig och vi hade det jättekul, även om vi spenderade typ 20 timmar i bil allt som allt :D Maren hade jättefint hus, och mamman till maren var så snäll o lagade jättegod mat till oss när vi kom fram, precis som Rubens mamma gjorde när vi övernattade hos honom i sandnes/ stavanger ;) Världens godaste kakao till frukost, mmMMmm.. eller okej, inte världens, inget slår ju mamma mayas kakao men ändå :D Vi gick på ikea, och vi tjejer iallafall kunde inte komma oss igenom ikea utan att köpa oss något. Efter det blev det kinaresaurang, och inte vilken kinarestaurang somhelst utan en riktigt ordentligt fiin restaurang. Det var så mysigt :) efter det blev det då konsert, och den ägde verkligen! SUPERBRA och väldigt god stämning bland alla i publiken ;) jejeeee.
Tre dagar efter det, i tisdags alltså blev det att resa iväg med klassen till Oslo för att gå på TOWER OF POWER konsert :D:D Jag hade väldigt svårt att förstå att jag verkligen skulle se dem live eftersom jag aldrigi liivet hade trott att JAG skulle få det. De var precis så bra jag trodde de skulle vara om inte ännu bättre, jo de imponerade verkligen. Det var nog den bästa konserten jag har varit på om inte den bästa. Jag hade unnat pappa Calle, Göran Backman, Miili samt alla "jepopääror" att få se dem live också.
Kan inte beskriva hur bra sångaren var, samt alla blåsare och alla andra musiker:D Gitarristen, WOW säger jag bara. Mittiallt byter trumpetisen bort trumpeten till trombon, och spelar en takt med olika instrument typ, helt sjukt de var så bra! Saxofonisten var helt fenomenal! Tänk er att farfar/morfar skulle stå och soula loss som de gjorde.. KANON var det!

Nåja, nu är det iallafall vår egen disney-konsert det är frågan om och vi övar och repeterar för fulla muggar hela tiden! Dans, sång, trumpet, stämm-övningar osv.. det är hur kul somhelst men man är verkligen sliten nu. Sover knappt..

Men iallafall KUL är det, och det är ju så det ska va' :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar