fredag 21 augusti 2009

Nu är jag här

I morse hade jag ställt in min väckarklocka på 04.15, men det visade sig blivit fel inställt, så jag vaknade ännu tidigare. Vilket betyder att jag e riktigt trött just nu. Dagens eller vad ska man säga, kanske nattens höjdpunkt blev ju förstås när jag kom till Vasa flygstation, trött och med alla tunga väskor, får syn på världens bästa kompis vid namn MIILI, som hade kommit för att säga hejdå en sista gång innan jag skulle resa ..kan man ha någon gulligare kompis? tror inte det. <3 Så miili jag o farsan tog en liten morgonfika medan vi satt och väntade på incheckningen. Så klockan halv 7 finsk tid flög vi iväg till stockholm, sen direkt till Oslo. 6 minuter efter vår osloankomst gick tåget som skulle ta oss till Sandefjord, där min bror Marcus med familj bor. :)
Så idag har vi tillbringat dagen hemma hos dem, varit ute med båten och fiskat krabbor :D Jag har aldrig tidigare i mitt liv sett en livs levande krabba, medan Marcus barn har som hobby att fiska krabbor :D Vi tänkte ju aldrig få "napp" förstås, så jag trodde inte att jag skulle få se någon krabba ännu heller, medan det vips knyckte till i mitt drag och jag fiskade upp en lagomäcklig krabba :D haha tyckte det var hur kul somhelst!

Det känns väldigt konstigt allt som händer nu, det känns mest som om jag är på en vanlig norge-resa och besöker brochan! men icke sa nicke här ska jag stanna i typ 9 mån. kan som inte förstå det. Allt har gått så snabbt!
Imorgon kör vi upp till Oslo för att övernatta där, och sedan på Söndag bär det då av till Hamar, och skolan. Är faktist lite spänd.
Jag måste bara tillägga att jag har världens bästa arbetskamrater, (ni vejt jo vem ;)), vänner, släkt och familj :) Alla har varit så stöttande o omtänksamma! Man har lätt kunnat konstatera vem som ligger en närmast hjärtat <3 tack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar