lördag 29 augusti 2009

Ett litet tag sen

Oj, nu var det åter igen några dagar sedan jag bloggade, MEN det beror mycket på att jag har sällan tillgång till internet här. Väntar på att få trådlöst internet som ett litet barn väntar på jultomten.. skolans tangentbord är helt värdelöst, men jag har iallafall tillgång till internet, YES ;)
Man börjar känna sig mer och mer hemma här, och eftersom man umgås från nästan morgon till kväll börjar man faktiskt känna de flesta rikigt bra, de e kul! Det är god stämning!
Från ons-fredag var vi på långtur i fjällen, man fick då välja mellan att gå över Bessegen (ett högt fjäll), ta båt, eller att gå längs vattnet till stugorna där vi skulle bo. Jag hade såklart inga fjällskor så jag gick längs vattnet då och lite uppöver fjället som tog 4 timmar..det var faktiskt lite slitsamt, men otroligt fin tur :) På torsdag gick vi också i fjället men då regnde det så mycket att vi togen liten kortare tur, som ändå blev till 3,5 h,gissa vm som hade skavsårom inte jag.. värdelösa skor rekommenderas inte när man ska gå på fjäll!
Allt är annars jättebra, trivs verkligen :) det ända som går mig lite på nerverna är att bara äta bröd...frukost lunch och kvällsmat, det samma brödet ;D jess welcome to norway ;)
uppdaterar mer sen, nu skall julie på datorn ;)
tjabaloo:D


Hmm idag är det söndag, vilket betyder att jag e ledig heeela dagen lång :) Det är ganska skönt att bara få slappa, även om vi inte har haft så värst krävande program hittills.
För exakt en vecka sedan kom vi hit, oj det känns som om man skulle ha varit här mycket längre än så..det har hänt så mycket och man har som varit igång på ett eller annat sätt hela tiden;P
Igår var faktiskt en av de rolgare dagarna, vi hade så mycket kul program på kvällen så jag skrattade verkligen stup i kvarten nästan hela kvällen :D hahah
well.. men nu känns det som att jag inte orkar kämpa med detta värdelösa tangentbordet mer, så nu går jag.
ha det bäst! ;)

1 kommentar:

  1. hej Emma! :)
    Va rolit att du verkar trivas! Men he e ju klart he, du fåår ju jära he du tycker allra bäst om! :)
    ser framemot att följa me bloggen här under hösten!
    kramar gollung! :)
    /Maria

    SvaraRadera