tisdag 25 augusti 2009

Nu har det börjat på riktigt

Nu är skolan igång på riktigt, jag har tak över huvudet, mat på bordet och bor på ett av de finaste platserna i Norge, med otroligt fin utsikt!:)
Jag kom hit i söndags med farsan o brochan och var mycket spänd osv. men det började bättre än jag hade trott! Alla var så grymt trevliga och snälla redan från början så det är inte svårt att börja känna någon här. + Att jag redan från början träffade Julie, som jag tidigare träffat lite i Sandefjord,när jag varit på besök hos min käre bror. Det känns skönt att ha en kompis enda från början. Jag är ju enda eleven från Finland, men inte enda utlänningen ;) I år finns det elever här från Finland, sverige, Japan, Romänien och USA;) det är lite coolt;)
Vi hade vår första timme idag tillsammans med musikklassen, gick igenom bandrummet osv :) Det jag ser fram emot mest är att få använda studion och spela in, alla är så "gla i musikken" så det ska bli kul att få sätta igång med klassen :)
Imorgon bär det av på tur, en oväntad tur i 3 dagar på det norksa fjället. Hoppas verkligen inte att det blir regn, för jag har inte så värst bra kläder med för det! Vi skagå i 6 timmar på fjället här, och man får sjäv bestämma om man vill gå över det höga fjället som jag har förstått är riktigt riktigt brant, men jag tror jag ångrar det om jag inte gör det! Jag som bara är van med det pannkaks-platta Finland.
Nu ska jag ta och se var Julie håller hus och se om vi kan dra in till stan för att förhoppningsvis få inhandlat ett par " ut på tur i det norska fjället-byxor" ;)
Sköt om er people.

1 kommentar:

  1. Finland e no egentligen int så pannkaksplatt, de e nog bara Österbotten, haha!
    He låter som att du har e riktit bra där! Ja e avis på dej!
    Sköt om dig söötiis! Å glöm int bort brev! Kram!

    SvaraRadera