onsdag 21 oktober 2009

Hoppas Hoppas

Att jag får hållas helt och hållet frisk! Ja, svininfluensan har nästan "tagit över" skolan nu, eftersom skolan stängdes från och med idag. Inga lektioner och alla program/sällskapsstunder e inställda pga influensan.. fy sjutton! Hittills har jag klarat mig ganska bra, men har haft huvudvärk nästan hela dagen idag, inget bra tecken. Har tagit panadol och känner mig lite bättre nu som tur. Conny hade huvudvärk hela gårdagen också, men är helt bra idag så får hoppas att det är samma sak med mig. Somliga reser hem redan ikväll andra stannar här på skolan. Totalt är 25 smittade och sjuka och ligger isolerade i stugor här nära, stugorna håller på att bli fulla nu och lärarna kan inte hålla på med att överföra mat dit varje dag åt så många personer så nu stängs skolan. Man får inte umgås med många i samma rum, och måste tänka på att tvätta händerna hela tiden. Jag hatar detta, det är så jobbigt att gå runt och vara försiktig hela tiden och att försöka hållas frisk. Folk äter vitaminer i massor och det enda man pratar om är influensan influensan och influensan..
Det är meningen att jag ska resa till marcus och elin redan imorgon och passa ungarna nästan hela nästa vecka, så nu måste jag se hur jag mår imorgon för jag vill ju minst av allt smitta ner hela deras familj, mina söta syskonbarn <3 Vill vill vara frisk.
Det är skillda mat-tider för friska och sjuka. Man tycker ju att det är lite överdrivet, men på mindre än 3 dagar har mer än 10 pers blivit smittade. Det är inte alls kul :/ Dagar som detta skulle det bara vara så skönt att bo liiite närmare mitt hem än vad jag faktsikt gör.
Men nu är det som det är och vi satsar på att jag åker till sandefjord imorgon!

Ta hand om er, folkens !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar