söndag 4 oktober 2009

Hemma igen

Oj nu var det väldigt längesen jag besäkte bloggen igen. Men nu är jag iallafall hemma igen i Finland, och oravais. :) Känns riktigt bra att vara hemma faktiskt, skönt. Finsk mat, och mammas nybakta rågbröd slår mycket alltså ;)


Igår klockan 17.30 landade flyget i Vasa, och där var pappa, moster titti, anders, linus, christel, jonah, mommo och bästa oskarkusin och tog emot mig och miili :) Glad blev jag! Ett riktigt välkomnande till hemlandet! :) Gullig släkt man har!


På fredagen kom Miili och hälsade på mig till Hamar och skolan. Tyvärr hann hon inte träffa så många av människorna på skolan, men några fick jag presenterade för henne :) Jag visade henne runt på området och hur jag bor. Visade henne vår berömda skum-gummi bassäng :d den e verkligen hur kul somhelst, förutom när man nästan druknar i allt skumgummi :D På kvällen blev det glass och film :) Hoppas hon trivdes, men det tror jag :) Tidigt på lördags morgon åt vi frukost och åkte iväg med tåget in till Oslo centrum för en heldags shopping och skoj i oslo. Vi shoppade tills miilis ena fot tänkte dö av för trång sko, så då bestämde vi oss för att ta en paus på ett kafee i närheten tillsammans med min vän Jonas från skolan, som också skulle in till Oslo den dagen. Det var kul ,så fick hon träffa en av mina bästa kompisar på skolan :) Vi åt riiktigt goda brownies, pratade och skrattade :) Efter det hade vi ingen aning om vad vi skulle hitta på i det stora Oslo, så Jonas visade oss några av biograferna, men vi hittade faktiskt ingen film vi ville se.. så vi gick vidare tills vi hamnade utanför "musikalen cats", och tänkte lite på skoj att vi skulle fråga om det fanns några extra biljetter till musikalen som skulle börja inom ca 10 min. och det fanns det. SÅ efter många om och men bestämde vi för oss för musikalen :D


Den var sämre än förväntat, men musiken var riktigt bra.



Hotellet vi hade låg precis i centrum och riktigt nära tågstationen, vilket var jättebra såklart, men om det var frescht är en annan sak! ;P Taket var nästan sönder med sprickor, det fanns varken toalett, tvätt handfat eller dusch. Så vi fick orientera oss fram till ett smutsigt badrum. Så är det när man vill bo billigast möjligt i stora staden Oslo ;) Bra gick det iallafall, vi hade kul! ;)

Så nästa dag reste vi hela dagen för att landa i vasa då 17.30. Tack miili för resan, det var verkigen hur kul somhelst! :D

Så nu är jag hemma och tar det lugnt, vill träffa så måga som möjligt nu när jag en gång är hemma! Även om jag bara har varit borta i ca 1, 5 månader så känder det verkligen riktigt konstigt att komma hem igen! :p
Nu till slut ska jag bara reklamera om att jag har antagligen glömt mitt finska SIM-kort i Norge, så jag har bara mitt norska nummer nu för tillfället!

ha de!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar