måndag 26 oktober 2009

Rinnande näsa, svidande ögon men så härliga syskonbarn ;D

Nu sitter jag här i marcus och elins nyköpta jättesköna soffa och tänkte skriva lite blogg. Okej, nu ropade Simen och ville att jag skulle sätta mig ner bredvid honom i den andra soffan medan han tittar på barnprogram, såklart jag överger den sköna soffan för att sitta bredvid klumpen min. Idag har jag varit riktigt "heldags-faster" :) något jag rekommenderar till alla faktiskt :) Eftersom det är måndag så har både marcus och elin varit i jobb idag, + att David har varit i skolan. Jag har då varit en heldag med twinsen istället för att de skulle behöva gå till dagis ;D Vi bestämde oss för att ta bussen ner till centrum för att direkt springa in i leksaksaffären för att välja ut varsin leksak. ;) Efter att de valt varsin leksak, blev det glass på kafe`och det var hur mysigt somhelst! Medan vi satt och åt glass övertygade jag tvillingarna om att efter glassen ville jag till min leksaksaffär:D vilket blev GLITTER :D haha, men det hade de ingenting emot. Vi var där en lång stund och de förundrades av allt glitter och glamour :D skoj!
När vi kom hem hann vi inte vara hemme länge förrän Elin kom hem och började laga middag! Hon skulle bara äta och iväg igen, så nu sitter jag med alla tre Simen, magne och david och kollar barnprogram. :)
Trivs att vara i sandefjord, att ha syskonbarn är något av det bästa man kan ha. Har saknat min Alex från finland väldigt mycket idag också, skulle gärna ha köpt en leksak till honom också. Han får vänta till julen.
Jag har iallfall blivit enormt förkyld nu, det bara kliar i näsan så jag kan knappt se klart. Känslan när man vill nysa eftersom det kliar så så oerhört i näsan men man kan ändå inte nysa är så otroligt irriterande, tror jag måste köpa nytt hushållspapper till huset här jag har snart snytit upp alla rullar :D
nåja nåja, sålänge det inte är svininfluensa är jag glad :)
Nu ska jag göra kvällsmat till simen o magne så nu måste jag kila! men ha de så bra alla!
klem

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar