måndag 15 mars 2010

3 dagar kvar

Tills jag reser tillbaks till Norge. Då har jag alltså varit borta från skolan i ungefär en månad.. tiden har faktiskt gått snabbt. somvanligt då. Nuförtiden flyger tiden iväg som en raket nästan.. mitt mellanår är ju snart slut, det känns faktiskt inte så uppmuntrande.

Dessa veckor som jag har varit borta från skolan har jag nog hunnit med en del iallafall..Jag har varit en vecka hos min bror, veckan efter det var jag hemma och var på jobb med farsan! :) Den tredje veckan var jag till teneriffa och det var helt otroligt skönt.. var inte alls redo att resa hem när veckan var slut. Det var inte lika bra väder som det brukar vara, men brun blev vi! haha.. det är alltid kul.. bara ösnkar att solbrännan kunde hållas kvar en stund då också och inte försvinna på dikrekten! :P



Nu veckan efter teneriffa-resan har jag mest varit hemma, träffat nära och kära och sådana som jag inte träffar så ofta.. känns inte som att dagarna räcker till ändå, fast jag har varit hemma så länge.. det är tusen människor jag ännu inte hunnit träffa..ungefär;) Men så är det.

Tiden hemma har varit bra.. jag har haft tid till musicerande, jag har sökt till olika skolor och gått på konserter.. härligt :) Inte behövt tänka på läxor eller prov, och dessutom har jag fått sova länge på morgonen :) Det var längesen det var så skönt att bo hemma! Men nu måste jag faktiskt säga att jag är väldigt redo att resa tillbaka till Norge ändå.. saknar alla så oerhört mycket, och jag ser såå fram emot att höra om deras resa och om allt som hänt.. har på känn att det är mycket de har att berätta. Om exakt 3 dagar flyger jag till Norge då, och Jonas som är så snäll skall hämta mig på gardemoen, flygplats och sedan skall vi köra iväg till Gol där några andra från musikgänget är :) Arnstein i klassen bor i Gol, och han har bjudit oss till sin villa för att vi ska få vara där över helgen. KUL! :)

Måste bara säga att min nya idol är Salem Al fakir. Vet inte hur många gånger jag har lyssnat på hans låt "keep on walking" idag. Han BORDE ha vunnit melodifestivalen i sverige, tror på riktigt att hans låt och karisma hade tagit honom långt och att europa hade gillat låten :) Jag gjorde iallafall det, och ser så fram emot tills han kommer till Jakobstad i sommar! jiihoo.

Nu vill pappa calle absolut bestämt sova, och eftersom datorn äger rum i HANS sovrum måste jag nästan sluta skriva nu.. men vi hörs!

Hade bra och gonatt, folkens :)

kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar