lördag 6 februari 2010

Lördag

Nu sitter jag i mitt rum och försöker skriva ner alla datum jag kommer att vara ledig från och med om 2 veckor. Hela mars går åt påsklov, sportlov, klassens filippinerna resa så jag kommer inte att vara i skolan på 5 veckor. Det är något jag absolut inte vill tänka på, eftersom vi slutar skolan den 8 maj vilket betyder att efter nästa vecka kommer jag bara att ha en hel månad i skolan kvar, det gör mig så ledsen att tänka på.. det är så mycket som jag inte har slutfärdat här ännu. Måste bara försöka leva i nuet och bara vara glad sålänge jag fortfarande går här. Jag har aldrig förr blivit irriterad på för många lov förr men det kan man lugnt säga att jag är nu, så det känns lite konstigt att faktiskt kunna tänka så när det gäller skola liksom :) haha

Igår hade vi tjejkväll med tjejerna fårn musikklassen :) Det var jättemysigt. Vi var först i connys lägenhet och åt massa gott, sedan gick vi till ett klassrum för att se på film :) Romantisk komedi, my favorite ;) alla somnade förutom jag elise och ane berit.. man kunde ju bara inte missa slutet!
Idag är det lördag, och jag har ingen aning om vad som sker ikväll.. vi får se :)
Sov länge idag.. tror jag måste gå ut och röra på mig lite nu istället. Hoppas alla har det bra, så snackas vi !



Gokväll folkens!
Har inte så mycket för mig just nu, så jag kan ju bara smätta in ett litet kort inlägg innan natten då :) Börjar ju bli riktigt bra på dessa uppdateringar nuförtiden :D
Just nu känns det ganska säkert att jag kommer att vara i oslo nästa höst.. ja, i vartfall Norge. Det är ett stort steg, och jag kan för allt i världen inte vara 100 % säker såklart, men känner en stooor dragningskraft, och tror det skulle vara så rätt. Det är bara vad det känns som. Tänker jättemycket på mamman min å pappan min å syster och alex + alla andra nära och kära, det är där mina framtidsplaner blir så svåra att ta. Jag har ju såklart märkt detta år, att de inte är där på samma sätt som de alltid har varit, man känner liksom av avståndet ibland väldigt bra och ibland kan det vara jobbigt. Det finns så många människor i Finland som står mig så nära, så det är inte lätt. Även om det kan vara svårt att bo så långt hemifrån så känns Norge ändå så rätt, + att min kära bror också bor här. :) det är faktiskt ett stoort +. Måste ta en riktig funderare nu då jag kommer hem.
Jag har alltid på något konstigt sätt alltid sett framför mig att jag ska vara i utlandet på ett eller annat sätt. Man ska föjla sina drömmar iallfall och åka dit hjärtat vill! :) det tycker jag iallafall.

Gonatt på er. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar