onsdag 24 februari 2010

Prao med pappa

Jepp, nu är jag hemma i Finland igen och kom hit i söndags. jag hade sagt till flera vänner att jag först skulle komma en vecka senare istället bara för att få överraska dem lite ;) Så när jag satt på arlanda flygfält fick jag ett meddelande av kim där hon frågade när exakt jag har tänkt komma hem, och jag bara log inombords när jag skrev tillbaka att jag hade tänkt komma inom en vecka. ;) Dagen efter kommer jag in till st 1 där hon jobbar och hon blev ganska så överraskad kan jag säga er ;) haha sådant är så kul :D Sedan på kvällen skulle jag köra till vasa för att hälsa på Miili, som absolut inte visste någonting heller. Miilis Mamma Birgitta visste om allt, och försökte göra allt för att få miili att stanna hemma i lägenheten just den kvällen..
Nåja, kim kom med mig till vasa och vi funderade lite hur vi skulle göra.. Vi kom fram till att Kim skulle knacka på dörren hos miili, och säga att hon har med sig något som hon saknat väldigt länge och så skulle hon börja gräva fram någonting i sin väska, när jag då skulle hoppa fram bakom dörren :D Det gjorde vi också, Miili som för det första blev lite förvånad över att bara kim hälsade på, fick tårar i ögonen när jag kom fram :D Det var så otroligt kul! haha Det gick som planerat, och det var verkligen kul att se Miilis reaktion. Så söt är hon den tjejen :)
Så nu vet ni at tjag är i Finland ;)

Så nu denna vecka har jag varit med på allt som pappa calle gör på dagarna. Allt från körövningar till enskilda lektioner med elever som spelar gitarr,piano och dragspel. Till min stora förvåning är det roligare än vad jag trodde :) Det är hälsosamt för mig att vara med på allt han gör så jag faktiskt ser vad jobbet innebär, kanske något jag själv skulle kunna tänka mig att göra? Iallafall det med privata elever verkar roligast.. så vi får se :)
Sitter nu iallfall på hans kontor här i vörå och väntar på att han ska bli klar med pensionärskören, orkade inte vara med på hela övningen.. ;) haha

Om 3 dagar precis reser vi till Teneriffa, jejee det ser jag fram emot! De har tydligen lovat regn, men jag skall nog se till så att det är sol när vi kommer dit.. det kan bara inte regna hela veckan, det får bara inte det.. men vem vet? väderlekarna kan ändra fort. hoppas hoppas.

Som nästa idag är det då enskilda elever i Maxmo, sedan blir det att köra till vörå igen för att sjunga med Aqarelle :) Där är ju självaste mamma också samt syster hanna som har med sig lilla alex :) Måste tydligen sjunga upp med dem också.. blä, är inte helt säker på ännu vad jag ska ha för övningar.. ska försöka få farsan att göra det mesta jobbet iallafall ;D Tror jag mest ska ha gymppa med dem.. det är faktiskt viktigt att hela kroppen är med när man sjunger, annars ger man inte 100 % när man sjunger ;) jaja.

På fredan tror jag vi tjejer ska få till en mysig tjejkväll i vasa med god mat osv.. det blir roooligt :) Hoppas bara Kim får ledigt från jobbet..

Nåja, nu ska jag avsluta här. Ha en fantastisk dag alla!
kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar